söndag 14 mars 2010

Människor skall kunna leva, arbeta och ha kul!

Under den gångna veckan känns det som jag har levt upp till min namne Tina Berbilis (miljöminister i Grekland) uttalande om stadsplaneringen i Athen. Vi började veckan med att dra igång projektet i microföretaget "Sovmorgon AB", vilket är gruppens namn för ett projekt på Universitet. Vi handlade mat & dryck, lade upp arbetsschema, korresponerade, hade förmöte och levererade till kund i form av en trerätters middag enligt beställning, i ett hem på Ättestigen här i Östra Göteborg. Det blev lyckat tycker jag, allt med projektledaren Linkan i spetsen för sin flock.

Under Torsdagens kväll blev det möte med representaten för ägaren från kommunen till Gatubolaget, Owe Nilsson (s). Vi i Gatubolaget AB:s styrelse fick ansvarsfrihet, inte alla förunnat i dessa dagar. Därefter ett konstituerande möte och middag. Till bordsgranne fick jag åldermannen i styrelsen och vår revisor Kågan Karlsson. Det blev ett mycket lyckat arrangemang med mat från Sjömagasinet och Mannerström.

Efter en välförtjänt vila efter det myckna ätandet under veckan på fredagen, blev det ett besök på Operan och dansföreställningen Törnrosa ihop med Anna Sibinska som är ledamot i Kulturnämnden i Västra Götaland för mp. En fin avrundning på veckan och en återgäldning i form av ett tack för ett trevligt 40-årskalas som vi firade tillsammans i mitt hem i början av hösten 2009.

Tack alla som bidrog till den här vårens treligaste och roligaste vecka! /TINA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar